Rezerwacja online 7

FAQ,

czyli Wasze najczęściej zadawane pytania.

Check-in & check-out
  • Zameldować możecie się od godziny 15:30 do godziny 21:30. 
    Jeśli jednak nie dacie rady dotrzeć do tego czasu, to zostawimy Wam kluczyk we wskazanym miejscu. Wszystko ustalimy telefonicznie – zawsze dzwonimy do Was w dniu Waszego przyjazdu, żeby wiedzieć, jak idzie droga.
  • Na check-out macie czas do 10:30. Istnieje możliwość przedłużenia doby hotelowej, jednak ustalamy to zawsze indywidulanie, w zależności od zajętości danego pokoju. Późniejsze wymeldowanie może się wiązać z dodatkowymi kosztami.

 

Zasady i warunki rezerwacji

Rezerwacji możecie dokonać albo za pomocą naszego systemu rezerwacyjnego, albo drogą mailową: szczelinka@kompas.pl

Możecie też do nas zadzwonić, aby sprawdzić dostępność wybranych terminów: +48 74 817-90-29, pamiętajcie jednak, że żeby potwierdzić rezerwację konieczne będzie napisanie maila a w dalszej kolejności – wpłata zadatku. O wszystkim poinformujemy Was w korespondencji.

Zadatek i zasady anulacji

W zależności od wybranej oferty obowiązują inne warunki zadatkowania i anulacji rezerwacji. W naszym systemie najczęściej posługujemy się następującymi opcjami

  • dla ofert bezzwrotnych (100% przedpłaty) – wymagana jest przedpłata lub zabezpieczenie rezerwacji danymi karty kredytowej
  • dla ofert promocyjnych (50% przedpłaty)W przypadku rezygnacji z pobytu na 41 dni i więcej przed przyjazdem – zadatek jest zwracany w całości. 40 do 31 dni – zadatek jest zwracany w 50 %. Od 30 do 21 dni – zadatek można wymienić na voucher (do wykorzystania przez rok). Poniżej 20 dni zadatek nie jest zwracany.
  • dla ofert standardowych (30% przedpłaty) – Rezerwacja może być bezkosztowo anulowana w terminie do 21 dni przed przyjazdem, W takim przypadku wpłacona przedpłata zostanie zwrócona w terminie 14 dni od zgłoszenia anulowania rezerwacji. Jeśli rezerwacja zostanie anulowane lub zmieniona w terminie 20-14 dni przed przyjazdem możecie od nas otrzymać voucher ważny przez 6 miesięcy od planowanego dnia przyjazdu. Voucher przypisany jest do adresu mailowego i można go wykorzystać na nocleg w Szczelince.  W przypadku zmian i anulacji dokonanych na mniej niż 14 dni – zadatek przepada w całości. 
  • dla rezerwacji na bieżący dzień (100% przedpłaty) – Do złożenia rezerwacji wymagana jest wpłata za cały pobyt z góry za pośrednictwem systemu płatności online. W przypadku anulowania rezerwacji lub niepojawienia się w obiekcie w dniu przyjazdu wpłacona przedpłata przepada.

 

Zasady pobytu w obiekcie
  • doba hotelowa trwa od godziny 15:00 do godziny 10:30.
  • śniadania serwujemy codziennie w godzinach 8:00-10:30.
  • na życzenie gości możliwe jest sprzątanie pokoi w czasie pobytu, wystarczy zgłosić w recepcji taką potrzebę.

A teraz kilka trudnych, ale ważnych spraw:

  • w obiekcie i na terenie całej nieruchomości obowiązuje cisza nocna, w godzinach 22:00-06:00 – podchodzimy do tematu bardzo poważnie
  • obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu, wyrobów tytoniowych, używania papierosów elektronicznych oraz podgrzewaczy tytoniu poza wyznaczonymi miejscami przeznaczonymi do tego celu. W przypadku złamania zakazu mamy prawo nałożyć na Was karę pieniężną w wysokości 500 PLN.
  • opłata za zagubiony kluczyk wynosi 50zł
Posiłki

Śniadania

Śniadania są w cenie noclegu.
Wydajemy je w formie bufetu i dbamy, żeby były smaczne, tak byście mogli dobrze rozpocząć dzień. Oprócz ciepłych posiłków, na stołach znajdziecie świeże pieczywo, pasty, sałatki, płatki, owoce, jogurty, sery i wędliny. No i jest też ekspres do kawy.

Dodatkowo, podczas śniadań, znajdziecie czasem kącik „zero waste” wraz z podpowiedziami, co pysznego możecie sobie przygotować. Nie chcemy wyrzucać jedzenia, dlatego czasem podrzucamy Wam wczorajszy chleb i przepis na znakomite tosty z domowym dżemem. Można z tego skorzystać, ale nie trzeba, zostawiamy ten wybór Wam.

Obiadokolacje 

Możecie je dodatkowo wykupić w preferencyjnej stawce przed przyjazdem lub w standardowej na miejscu.

Obiadokolacje składają się z:

  • 3 dań (zupa, danie główne, deser) – w przypadku dorosłych
  • 2 dań (danie główne, deser) – w przypadku dzieci. Jeśli Wasza latorośl potrzebuje zjeść więcej (na przykład nasza – potrzebuje) to zawsze bezpłatnie możecie domówić zupę (rosół, pomidorowa lub zupa dnia)

Restauracja

W Szczelince działa restauracja i nieskromnie powiemy, że wszyscy ją są sobie chwalą. Menu jest skromne, tak byśmy mogli zadbać o jakość produktów. W karcie znajdziecie burgery, pstrąga kłodzkiego, naleśniki z jagodami, kilka propozycji dla wegetarian i coś słodkiego do kawy.

Kuchnia otwarta dla wszystkich

Dla tych, którzy preferują gotowanie własnych posiłków oddajemy w pełni wyposażoną kuchnię otwartą. Znajdziecie tam sprzęt do gotowania, naczynia, lodówki, mikrofalówkę i stoły przy których będziecie mogli zjeść. Kuchnia czynna jest całą dobę.

Polityka wobec dzieci

Jesteśmy obiektem stworzonym z myślą o rodzinach, czyli także dzieciach, rozumiemy ich i Wasze potrzeby, dlatego zamieszczamy w pigułce wszelkie informacje, by Wasz pobyt mógł przebiegać bez zakłóceń.

  • dzieci do 3 r.ż. które nie korzystają ze świadczeń (oddzielne łóżko w pokoju, śniadanie, itp.) nocują u nas za darmo. Dodatkowo bezpłatnie możecie zarezerwować łóżeczko turystyczne z pościelą – ale musicie nas o tym wcześniej poinformować
  • możecie wykupić dodatkowy talerzyk śniadaniowy dla maluchów
  • dzieci do 12 r.ż. objęte są zniżkami (zależnie od oferty stanowi ona około 50% ceny za osobę dorosłą)
  • w obiekcie znajduje się cała masa atrakcji i udogodnień dla dzieci – korzystajcie z nich śmiało, ale miejcie na uwadze konkretne regulaminy: na przykład z placu zabaw dzieciaki mogą korzystać wyłącznie pod opieką dorosłego, zabawki za Sali Kominkowej należy po sobie posprzątać, itp. itd.

Co jeszcze może być dla Was i dla nas ważne?

Wiemy, że samodzielność robi dzieciom i rodzicom dobrze, ale wyznajemy też zasadę, że wszystko „z głową”.

    • prosimy, by dzieci nie wchodziły w butach na łóżka, sofy, kanapy, stoły.
    • zwracajcie uwagę, czy Wasze pociechy nie zaburzają spokoju innych gości (wiemy, wiemy, czasem to bardzo miłe, że dziecko znalazło jakąś ciocię, z którą bardzo chce przebywać, ale prosimy upewnijcie się, że cioci naprawdę to nie przeszkadza i czy oby na pewno chciała się podzielić frytkami)
    • dzieciaki nie mogą skakać po meblach (albo mogą tylko raz!)
    • nie wolno im wyrywać sierści z futra Januszka ani Vadera (naszych psich rezydentów)
    • prosimy byście studzili zwariowane pomysły niosące za sobą ryzykow szkód materialnych lub żebyście byli przygotowani finansowo na ich pokrycie (mowa o sprawach wielkich, ale także drobnych: nie rysujemy po stołach, ścianach, podłogach, krzesłkach, itp.)
    • co do zasady, nasi pracownicy lubią dzieciaki, ale nie są kadrą animacyjną, przedszkolną ani pedagogiczną, dlatego uczulamy, żeby mieć oko na pociechę, czy oby nie potraktowała naszej recepcji jak sali zabaw z indywidualną opieką 😉 
    • podczas pobytu możecie skorzystać z otwartego rachunku, pamiętajcie jednak, że nie moniturujemy zakupów Waszych dzieci, czyli ile czego i za ile kupują
    • Sala Klubowa przeznaczona jest dla osób dorosłych. Nie zabraniamy dzieciom tam przebywać, jednak to właśnie dorośli mają się tam czuć jak u siebie.

 

Dojazd i parkingi

Dojedziecie do nas autem. Trasa prowadzi malowniczą i krętą Drogą Stu Zakrętów. 

Na miejscu możecie skorzystać z bezpłatnego miejsca parkingowego. Nie ma konieczności rezerwacji, jednak ilość miejsc jest ograniczona.

Zimą droga jest odśnieżana, jednak pamiętajcie o dobrych zimowych oponach. 

Komunikacja publiczna

Do Pasterki póki co nie dojeżdża żaden autobus ani bus. Jednak między majem a wrześniem kursuje komunikacja pomiędzy Kudową a Radkowem, z przystankiem w Karłowie (stąd już tylko 30 min spacerem przez łąki). 

Rozkład jest zmieniany co roku, dlatego informacje o bieżących kursach znajdziecie na miejscu (wystarczy, że zapytacie w recepcji).

Szlaki i bezpieczeństwo

Szlaki w Górach Stołowych należą do łatwych, a przy okazji niezwykle zjawiskowych przez liczne formacje skalne i labirynty. Dzieciaki uwielbiają po nich chodzić, a obietnica zdobycia odznaki turystycznej lub możliwość wszamania pysznego gofra namówiła już wiele młodych istot do zdobycia wierzchołka Korony Gór Polski – Szczelińca Wielkiego.

O co często nas pytacie?

Wstęp do Parku jest w większości bezpłatny. 

Wstęp na trasy turystyczne (po wierzchołku, czyli Labiryncie Szczelińca Wielkiego oraz po Błędnych Skałach) wymaga zakupienia biletu. 
Bilet możecie zakupić online lub bezpośrednio w kasie przed wejściem (w długie weekendy polecamy tę pierwszą opcję). Przy Błędnych Skałach znajdują się dwa parkingi: dolny i górny. Z dolnego czeka Was jeszcze 40 min spaceru a żeby wjechać na górny musicie stawić się przy bramce o pełnej godzinie (ruch jest wahadłowy). Pamiętajcie również, że w sezonie wysokim możecie natknąć się na korek. Osobiście polecamy Wam takie zaplanowanie dnia, by dotrzeć do Błędnych Skał na pieszo od nas.

Jeśli lubicie wydeptywać mniej uczęszczane szlaki, to na korytarzu, przy Sali Kominkowej, wisi poglądowa mapa a nasi pracownicy z chęcią podpowiedzą Wam, gdzie warto iść. Mamy też dla Was kilka tras, które opracowaliśmy i udostępniamy Wam ich przebieg wraz z opisami.

Zimą pamiętajcie o mini rakach na buty – mogą się przydać, zwłaszcza przy zdobywaniu skalistych szczytów. Również zimą trasy turystyczne są „zamknięte”, to znaczy można na nie wejść, ale przed wejściem stoi tablica, że wchodzicie na własną odpowiedzialność. I co tu kryć, niektóre fragmenty labiryntów są naprawdę oblodzone.

Grupy zorganizowane mogą poruszać się po Parku wyłącznie pod opieką Przewodnika Sudeckiego.

 

Sieć i internet

W Pasterce, póki co, nie ma zasięgu telefonu komórkowego. Dla jednych to błogosławieństwo, dla innych- zgroza, gdy urlop podszyty jest byciem „na zdalnej”. Mamy jednak internet. Długo by mówić jakim cudem, ale mamy. Solidne 20Mbitów pozwala spokojnie rozmawiać, uczestniczyć w „callu” i uruchomić w telefonie Wifi calling – które działa tak, że jak telefon jest w zasięgu Wi-fi, to jakby był w zasięgu GSM. Komu potrzeba, to pomożemy w recepcji a kto potrzebuje zaświadczenia, że nie ma zasięgu GSM – oczywiście też wystawimy.
Pracujemy też nad światłowodem. To znaczy czekamy aż pomarańczowy operator ogarnie 3 metry kabla z budynku na drugą stronę ulicy. Będziemy informować o zmianach.

Metody płatności

W obiekcie zapłacisz kartą, gotówką oraz BLIKIEM.

Przyjmujemy również płatności w euro i w koronach czeskich.

Faktury VAT

Jeżeli chcecie otrzymać fakturę VAT zgłoście nam to przed wydrukowaniem paragonu. 

Jeżeli chcecie, żeby zadatek został uwzględniony na fakturze – w tytule przelewu podajcie numer NIP a mailem wyślijcie nam pełne dane.

Faktury wystawiamy w ciągu 7 dni od dnia płatności i wysyłamy je na wskazany adres mailowy.

Bon turystyczny

Możecie zapłacić u nas bonem turystycznym.

Płatności bonem realizujemy zgodnie z regulaminem programu, który dostępny jest tutaj: https://bonturystyczny.polska.travel

Z ważnych informacji:

W Pasterce nie ma zasięgu telefonii komórkowej a żeby dokonać płatności bonem musisz podać nam kod SMS (który jest ważny przez 3 minuty od momentu aktywacji kodu przez obiekt). Jeśli masz telefon z funkcją wifi-calling – jesteśmy w domu, bo po prostu otrzymasz SMS-a po przyłączeniu się do sieci wi-fi. Jeśli nie wiesz, czy Twój telefon będzie mógł odebrać SMS-a, proponujemy rozliczenie przed przyjazdem. Najczęściej rozwiązujemy to tak, że dzień lub dwa przed Waszym przybyciem umawiamy się na kontakt i procedujemy całą płatność.

Bonem możesz też dokonać wpłaty zadatku.

Cisza nocna

Cisza nocna obowiązuje u nas od 22:00 do 06:00 rano i obejmuje cały teren nieruchomości (ogród też).

Pisaliśmy i mówiliśmy już parę razy, że do tematu ciszy nocnej podchodzimy serio. Staramy się znaleźć jakiś balans, między chęcią posiedzenia długo przy ognisku i pośpiewania do gitary a faktem, że znajdujemy się w samiutkim centrum Parku Narodowego Gór Stołowych. Dlatego nie będziemy gonić z Was z miotłą, gdy po prostu będziecie kontemplować wieczorną lub nocną rzeczywistość naszego ogrodu. 

Ale… ale nie zgadzamy się na imprezy przy JBL’u, krzyki (nawet te dziecięce), głośne biesiadowanie, salwy śmiechu i inne aktywności, które będą się nieść po podwórku i obiekcie po 22:00. Zatem, jeśli wiecie, że przyjeżdżacie do nas z myślą o organizacji głośnej posiadówki – dajcie nam wcześniej znać, zaproponujemy Wam pakiet w opcji „obiekt na wyłączność”, pójdziemy po prośbie do sąsiadów i szepniemy kilka słów komu trzeba. Może wspólnie uda nam się coś dla Was zorganizować.

Polityka wobec grup zorganizowanych

Grupy zorganizowane dzielimy na dwie główne kategorie: grupy szkolne i grupy dorosłych. 

W sezonie wysokim oraz w trakcie trwania świąt, wydarzeń i długich weekendów- nie przyjmujemy rezerwacji grupowych, natomiast w każdym innym terminie mamy dla Was przygotowane oferty pobytowe. Wystarczy, że zajrzycie do zakładki „Dla grup” i znajdziecie coś dla siebie.

Polityka wobec zwierząt

Nie bez kozery przed wejściem do budynku wisi tablica „Pieseły i koteły mile widziane”. Bo w naszym obiekcie zwierzaki są mile widziane.

Na co dzień towarzyszą nam dwa kundelki, które z pewnością napotkacie (lub usłyszycie) podczas Waszego pobytu i nie ukrywamy, że do czwronogów mamy po prostu słabość.

Jeżeli chcecie odwiedzić nas ze swoim czworonożnym przyjacielem, musicie wiedzieć następujące rzeczy:

  • Za zwierzaka nie pobieramy żadnych opłat. Właściciel jest jednak zobowiązany do pokrycia kosztów napraw i  szkód wyrządzonych przez swojego podopiecznego.
  • W obiekcie dostępna jest miska z wodą.
  • Jeżeli chcecie u nas nocować ze swoim czworonogiem, pamiętajcie żeby wspomnieć o tym w momencie dokonywania rezerwacji.
  • UWAGA. Nie zostawiamy zwierzaka samego bez opieki w pokoju i na terenie obiektu.
  • Nasz obiekt jest zarówno dog’s jak i kid’s friendly. Jeżeli wiecie, że Wasz przyjaciel źle znosi pieszczoty od obcych, dawajcie wcześniej znać. Dzieci czasem nie wiedzą, że nawet pies może stracić cierpliwość.
  • Wiemy, że prawie każdy pies to niezależny globetrotter. Prosimy, zwracajcie uwagę, czy nie wędruje do pomieszczeń służbowych. Nie do końca wiemy, jak Rysiu zareaguje na psa w kuchni 😉 Wiemy natomiast, co zrobi z nim Gala, zatem jeśli wiecie, że Waszego psa nie wolno dokarmiać – pilnuj go i informuj innych.
  • Pamiętajcie, że Pasterka znajduje się w obrębie Parku Narodowego Gór Stołowych. Po szlakach możecie wędrować z psem, ale musicie mieć go na smyczy. Nie zostawiajcie psa bez opieki, w Parku mieszka dzika zwierzyna (w tym także drapieżna) i nie warto ryzykować wystawiania psiaka na niebezpieczeństwo.
  • Dla nas najważniejsi będą nasi czworonożni rezydenci: Janusz (ten podobny do dziobaka) i Vader (ten kształtem zbliżony do parówki). W 99% dogadują się z każdym psem i częścią kotów, jeżeli jednak Wasz psiak z jakichś powodów należy do tego 1%, pamiętajcie, że nasi rezydenci mogą w każdej chwili wbiec na jadalnię, więc prosimy, miejcie na niego oko.
Ważne adresy

Dla ułatwienia, zostawiamy Wam namiary na miejsca, o które często lub w razie potrzeby pytacie.

Najbliższy Szpitalny Oddział Ratunkowy mieści się w Polanicy Zdroju:
Jana Pawła II 2, 57-320 Polanica-Zdrój
tel: +48 74 862 11 00

Lekarza pierwszego kontaktu znajdziecie w Radkowie, Kudowie, Dusznikach i Polanicy.

Punkty nocnej i świątecznej opieki medycznej mieszczą się w Kłodzku i w Nowej Rudzie.
Nowa Ruda: ul. Szpitalna 2
Kłodzko: ul. Szpitalna 1a

Aptekę znajdziecie w Radkowie oraz w Kudowie. Dyżury aptek w miejscowościach uzdrowiskowych dostępne są w internecie.

Co oprócz tego?

W  miejscowości Pasterka nie ma sklepów, bankomatu, poczty, itp. 

Najbliższy sklep znajduje się w Karłowie (5km) lub Radkowie (13,5km). 

Najbliższy bankomat znajduje się w Radkowie (13,5km) lub w Kudowie Zdroju (17km).

Najbliższa stacja paliw jest w Kudowie Zdroju (17km) lub Ratnie Dolnym (18km).